Hamownia obciążeniowa

Hamownia to urządzenie, które pozwala zmierzyć moc i moment obrotowy - dzięki temu możemy ocenić kondycję silnika, jak również zbadać skuteczność wykonywanych modyfikacji.

Wersja obciążeniowa hamowni, jaką dysponujemy w H-D Gdańsk Performance, pozwala dodatkowo nakładać obciążenie w czasie rzeczywistym, symulując realne warunki drogowe bez potrzeby wyjeżdżania na drogi publiczne. Dzięki temu możemy:

  • dokładnie stroić mapy paliwowe i mapy zapłonu dla każdego zakresu obrotów i obciążeń, 
  • przeprowadzać zaawansowaną diagnostykę objawów pojawiających się w specyficznych warunkach, 
  • wykonywać pomiary realnie maksymalnej mocy i momentu obrotowego, jako wyniku pracy silnika pod obciążeniem, również motocykli turbodoładowanych.

Użycie hamowni obciążeniowej w procesie tuningu pozwala na stworzenie idealnie dopasowanej do danej specyfikacji motocykla mapy, niejako uszytej na miarę, zapewniając optymalne parametry pracy silnika w każdych warunkach drogowych. Dodatkowo, dzięki zachowaniu wysokich standardów, jest to bezpieczne dla motocykla. 

Hamownia obciążeniowa umożliwia nam również wykonywać kontrolowane docieranie silnika np. po tuningu obejmującym wymianę cylindrów i tłoków, po remoncie silnika lub w przypadku nowych motocykli. Polega ono na operowaniu silnikiem pod ściśle określonym obciążeniem w celu optymalnego spasowania pierścieni tłokowych z gładziami cylindrów. Dzięki temu silnik może osiągnąć swój maksymalny potencjał i pracować zdrowo, dodatkowo właściciel otrzymuje motocykl w stanie w pełni gotowym do jazdy - nie ma potrzeby dodatkowego docierania podczas jazdy na drodze.

Na czym polega zmiana mapy zapłonu i paliwa?

Silnik wraz z układem wydechowym i dolotowym tworzą większy układ. Każda zmiana, czy to tłumików, filtra powietrza, wałka rozrządu itp. powoduje zmianę przepływu powietrza – jego objętości i prędkości przy różnych obrotach. Aby po takich zmianach silnik nadal pracował prawidłowo, a najlepiej optymalnie, trzeba dopasować ilość paliwa, jaka jest podawana przez wtryskiwacze przy różnych prędkościach obrotowych, pod różnym obciążeniem silnika oraz dopasować do tego wyprzedzenie zapłonu.

Po co zmieniać mapę zapłonu i paliwa?

Zmiana mapy zapłonu pozwala nie tylko zwiększyć osiągi motocykla, ale też obniżyć temperaturę pracy silnika, zwiększyć kulturę pracy, często zmniejszyć zużycie paliwa przy jeździe ze stałą prędkością pod małym obciążeniem np. w trasie, wydłużyć żywotność elementów silnika ze względu na zoptymalizowanie warunków ich pracy, zwiększyć elastyczność i co najważniejsze – pozwala to czerpać więcej przyjemności z jazdy.

Przykłady naszych realizacji

Moc:
82 hp -> 155 hp
przyrost +90%

Moment obrotowy:
158 Nm -> 216 Nm
przyrost +37%

kit Screamin’ Eagle 131”, wałek S&S 590G, 
filtr Screamin’ Eagle Heavy Breather, 
wydech Bassani  Road Rage

Moc:
82 hp -> 117 hp
przyrost +42%

Moment obrotowy:
158 Nm -> 174 Nm
przyrost +10%

wałek Screamin’ Eagle 498, 
filtr PM, wydech custom 2:1

Moc:
95 hp -> 116 hp
przyrost +22%

Moment obrotowy:
158 Nm -> 185 Nm
przyrost +17%

wałek Feuling Reaper 465, 
filtr Screamin’ Eagle Heavy Breather, 
wydech Bassani Road Rage

        Skontaktuj się z nami wypełniając formularz                                          

Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.